Giải bài tập sách bài tập (SBT) tiếng anh lớp 10 global success unit 9 protecting the environment VI writing
Hướng dẫn giải bài viết Unit 9 Protecting the Environment trang 72 sách bài tập tiếng Anh lớp 10
Sách bài tập (SBT) tiếng Anh lớp 10 Global Success Unit 9 Protecting the Environment chứa nhiều bài tập bổ ích giúp học sinh hiểu rõ hơn về cách bảo vệ môi trường. Trong phần VI Writing, hướng dẫn giải chi tiết từ trang 72 sẽ giúp học sinh nắm vững kiến thức và cách viết một bài viết đúng đắn và logic.
Bộ sách này được biên soạn theo chương trình đổi mới của Bộ Giáo dục, đảm bảo mang lại kiến thức cần thiết cho học sinh. Hy vọng rằng, nhờ hướng dẫn cụ thể và giải chi tiết, học sinh sẽ tự tin hơn khi làm bài và hiểu rõ hơn về cách bảo vệ môi trường.
Bài tập và hướng dẫn giải
1. Put the words and phrases in the correct order to make meaningful sentences.
1. thanks / been / animals / have/ endangered / saved / to /munity / Many / efforts /.
2. activities / of / animals / are / endangered / damaged / by / human / Habitats /.
3. She / giant /to / if / know / pandas / endangered / still / were / wanted /.
4. actions / should / endangered / We / to / protect / take / animals /.
5. week / friend / said / a / would / take / event / in / she / go-green / part / the / following / My /.
6. Scientists / natural / in / that / be / animals / must / wild / kept / think / their / habitats /.
7. animals / pollution / found / due / disappeared / has / to / that / some / sea / Research / ocean / have /.
8. protecting / The organisation / the / animais natural /on / habitats / of / rare / focuses /.
2. Change these sentences into reported speech.
1. 'I am doing a project on the world's leading environmental organisations,' Mr Minh said.
_______________________________________________________________________
2. 'I will continue to help you with the project,' my teacher said.
_______________________________________________________________________
3. 'I will take you to the wildlife park next week,' my mother told me.
_______________________________________________________________________
4. 'We are discussing ways to stop illegal hunting and wildlife trade,' the students said.
_______________________________________________________________________
5. 'How long have you worked for the World Wide Fund for Nature, Mr Nam?' Mai asked.
_______________________________________________________________________
6. 'Do you like watching TV programmes about wild animals?' my friend asked me.
_______________________________________________________________________
7. 'Is she going to take part in the Earth Hour event tomorrow?' he asked.
_______________________________________________________________________
8. 'You can get lots of information about endangered animals on this website,' my teacher said.
_______________________________________________________________________
3. Write a paragraph (120-150 words) about Saola Working Group. You can use the information below to help you.
Name | Saola Working Group (SWG) |
Kind of organisation | Non-profit organisation |
Set up in | 2006 |
Aims | Save the saola being disappeared in Laos and Viet Nam |
Focus of their work | Raising funds for saola protection projects Working with local governments so that that have greater political support for saola protection Educating people around the world about saolas and the threats to their habitat Developing research and protection centres to raise awareness about the conservation of rare and endangered species including saolas |